Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Evästeinformaatio
OK

Extranet-palvelu

Extranet-palvelussa yritys voi:

  • selata ostoja
  • lisätä katevarauksille ja laskuttamattomille tapahtumille valmiiksi halutun viitteen tai selitteen
  • muodostaa raportin ostoista tuoteryhmittäin, kuittikohtaisen alv-raportin tai ladata tiedot Exceliin
  • tilata lisäkortteja
  • lisätä käyttäjiä yhteiskäyttökortille. Lue tarkemmin tästä osiosta.
  • lähettää palvelupyyntöjä S-Business asiakaspalveluun

Lisäksi Extranet-palvelussa voi lisätä ja ylläpitää yrityksen oman tilikartan mukaisia kirjanpidon tilejä. Kun linkittää S-ryhmän tuoteryhmät (esim. polttonesteet tai hotellimajoitukset) yrityksen vastaaviin kirjanpidon tileihin, tilinumerot siirtyvät S-Business -verkkolaskulle heti seuraavasta laskusta alkaen. Palvelun voi ottaa käyttöön Extranetin Tilikartan hallinta -osiossa, josta löytyy myös tilikartan hallinnan käyttöohje. Palvelu toimii tällä hetkellä Netvisor -taloushallinnossa, ja myöhemmin myös muissa talousjärjestelmissä.

Lisätietoja automaattitiliöinnistä ja S-Business Extranet-palvelusta saat S-Business asiakaspalvelusta.

Kun yritys on tehnyt S-Business -sopimuksen, yrityksen hakemuksessa ilmoittamalle yhteyshenkilölle lähetetään sähköpostiviesti, jossa on linkki salasanan luomiseen. Käyttäjätunnus on henkilön sähköpostiosoite. Palvelu on maksuton.

Yrityksen yhteyshenkilö tai allekirjoitusoikeutettu voi hakea lisäoikeuksia sähköpostitse S-Business asiakaspalvelusta: s-business@sok.fi tai tekemällä palvelupyynnön Extranet -palvelun kautta.

S-Business Extranet -palvelun käyttäjätunnus on aina sähköpostiosoite. Uuden salasanan voit luoda kirjautumissivun https://extranetservice.s-business.fi/login
linkistä Unohtuiko salasana?

Ostotapahtumia voi siirtää S-Business Extranetistä yleisimpiin kulu- ja matkahallintasovelluksiin sekä Excel-ohjelmaan.

Kyllä. Yrityksen S-Business -yhteyshenkilön tulee ensin lisätä käyttäjiä yhteiskäyttökortille Extranet-palvelussa. Lue tarkemmin, ks. alla.

Yrityksen S-Business -yhteyshenkilö voi lisätä käyttäjiä yhteiskäyttökortille seuraavasti:

  1. Kirjaudu Extranet-palveluun ja valitse Tilit ja kortit -välilehti. Valitse yhteiskäyttökortti ja klikkaa oikeassa reunassa olevaa nuoli-symbolia.
  2. Voit lisätä yhteiskäyttökortille:
    uusia käyttäjiä klikkaamalla Lisää käyttäjiä kortille
    nykyisiä Extranet-käyttäjiä klikkaamalla Tuo käyttäjiä kortille
  3. Syötä kortin käyttäjien tiedot ja klikkaa Lähetä kutsu. Tämän jälkeen kortin käyttäjä saa toimintaohjeet sähköpostitse.

Mitä kortin käyttäjän tulee tehdä?

Toimi näin, jos sinulla ei vielä ole Extranet-tunnuksia:

  1. Saat sähköpostiviestin, jossa on linkki Luo Extranet-tunnus tästä
  2. Täytä pyydetyt tiedot, keksi salasana (pituus vähintään 8 merkkiä) ja klikkaa Rekisteröidy, jonka jälkeen siirryt Extranet-palveluun.
  3. Klikkaa Extranet-palvelussa Hyväksy kutsu. Saat palvelulta vahvistuksen, että kutsu on hyväksytty. Voit nyt ladata S-Business -mobiilisovelluksen sovelluskaupastasi.
  4. Extranet-tunnuksen avulla pääset kirjautumaan S-Business -mobiiliin, ja voit tarkastella yhteiskäyttöisen kortin tietoja ja ostotapahtumia.

Toimi näin, jos sinulla on jo Extranet-tunnukset:

  1. Saat sähköpostiviestin, jossa on linkki Extranet-palveluun.
  2. Kirjaudu palveluun ja hyväksy kutsu etusivulla.
  3. Lataa S-Business -mobiili sovelluskaupastasi.
  4. Pääset kirjautumaan Extranet-tunnuksella S-Business -mobiiliin, ja voit tarkastella yhteiskäyttöisen kortin tietoja ja ostotapahtumia.

Mikäli et muista Extranet-salasanaasi, voit tilata uuden salasanan Extranet-palvelun kirjautumissivun kautta.

Lisätietoja S-Business asiakaspalvelusta.

Voit myös katsoa ohjevideon täältä

  • ABC
  • Sale
  • Alepa
  • Sokos Hotels
  • Kodin Terra
  • Coffee House
  • Amarillo
  • Rosso