Villa Kukkumäki

S-Business on kätevä apu arkeen

Villa Kukkumäki Lohjalla on lastensuojelun erityisyksikkö, jossa eletään tavallista arkea seitsemän lapsen ja nuoren sekä yhdeksän aikuisen eli ohjaajan voimin. Arjen pyörittämisessä S-Business -kortti ja sen uusi ominaisuus, ostojen automaattinen tiliöinti, ovat todella verrattomia, yksikön johtaja Essi Loukkola-Kajander kiittelee.

S-Business asiakasreferenssi - haastattelussa yksikön johtaja.

– Pyrimme tarjoamaan sijoitettaville lapsille mahdollisimman turvallisen ja kodinomaisen arjen, jossa tehdään ihan tavallisia asioita: lähdetään aamulla kouluun, tehdään läksyt, syödään yhdessä, ulkoillaan ja harrastetaan, Essi Loukkola-Kajander kertoo.

Villa Kukkumäki aloitti toimintansa vuonna 2017. Tilavassa puutalossa on paikka seitsemälle lapselle, joilla voi olla esimerkiksi käytöshäiriöitä ja jotka tarvitsevat kuntouttavaa kasvuympäristöä. Yhden lapsen iloja ja murheita on jakamassa sisarusparveen verrattava joukko muita lapsia. Nykyiset asukkaat ovat iältään 10–17-vuotiaita.

– Tavoitteenamme on aina vain välttämättömän pituinen sijoitusjakso eli se, että lapset voivat palata takaisin kotiinsa tai aloittaa itsenäisen elämän.

Kun saman katon alla asuu iso joukko kasvavia nuoria, on helppo kuvitella, kuinka paljon vaikkapa ruokaa täytyy viikoittain ostaa.

– Eikä vain ruokaa – myös vaatteita, hygieniatuotteita, pelejä ja kaikkea muuta. Lohjan Prisma on onneksi aika lähellä ja meidän ehdoton ykkösostospaikka, koska sieltä saamme suurimman osan siitä, mitä tarvitsemme, Essi toteaa.

Maitopurkin perässä ei keskustaan asti lähdetä, vaan silloin suunnataan lähimpään Sale-myymälään.

Ostot oikeille kirjanpidon riveille

Kaikilla Villa Kukkumäen henkilökuntaan kuuluvilla on käytössä oma S-Business -kortti ja siihen liitetty mobiilisovellus.

– Jos kortteja olisi vain yksi yhteinen, se olisi luultavasti aina väärässä paikassa, kun sitä tarvitaan. Nyt jokainen voi seurata omia ostojaan, mikä korostaa henkilökohtaista vastuuta, Essi Loukkola-Kajander miettii.

– Kun muistelen edellisiä työpaikkojani ja aikaa, jolloin ostokset maksettiin rahalla tai pankkikortilla, niin onhan ero huima. Jo kuitittomuus itsessään on ihan täydellistä, hän toteaa.

Hiljattain Villa Kukkumäki lähti mukaan pilotoimaan S-Busineksen kehittämää uutta palvelua, kuittien automaattitiliöintiä. Myös se saa kiitosta.

– Yhdellä S-Business -laskulla voi olla jopa 500 riviä erilaisia ostoja. Nyt saamme laskun jokaiselle kuittiriville oman tilikarttamme mukaisen tiliöintiehdotuksen verkkolaskudatan mukana, Essi Loukkola-Kajander kertoo.

Aiemmin ostomerkinnät kirjattiin ensin itse kynällä kuiteille ja tilitoimisto vei ne oikeille kirjanpidon tileille, vaikkapa ruoka- ja taloustarvikkeisiin. Tilitoimistolle maksettiin tästä tuntihinnoitteluun perustuen.

– Tämä uusi toiminnallisuus säästää meiltä ja tilitoimistolta aikaa – ja samalla siis mukavasti meidän kustannuksiamme.

Automaattitiliöinti on tällä hetkellä mahdollinen kaikille S-Business -asiakkaille, joilla on käytössään
S-Business Extranet -palvelu sekä Netvisor-talousjärjestelmä. Tarkoituksena on myöhemmin laajentaa palvelua myös muihin talousjärjestelmiin.

Haluaisitko kuulla lisää?
 

Pyydä tarjous          Varaa aika