Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Käyttöehdot
OK

Lumo kodit

Tuotteita taloyhtiön tarpeisiin S-Business -kortilla  

 Asuntosijoitusyhtiö Kojamo Oyj mullistaa Lumo-kuluttajabrändillään perinteistä käsitystä vuokralla asumisesta kehittämällä uusia asumisen palveluita. Ajatus S-Business -korttien hankkimisesta talotoimikuntien käyttöön on osoittautunut käteväksi ratkaisuksi.

Kojamo Oyj keskittyy asuntosijoittamiseen kasvukeskuksissa, joissa sillä on jo lähemmäs 36 000 asuntoa. Asunnon vuokraajat tuntevat yhtiön sen kuluttajabrändeistä Lumo ja VVO.

– Visiomme on uudistaa vuokra-asumista ja tehdä siitä entistä haluttavampaa. Tarjoamalla nykyaikaisia ja fiksuja vuokra-asuntoja voimme helpottaa työperäistä muuttoa kaupungistuvassa Suomessa ja lisätä näin hyvinvointia, business manageri Jaana Eskelinen ja asiakkuuspäällikkö Pekka Kivistö kertovat.

Asunnon vuokraamisesta on tehty mahdollisimman helppoa ja vaivatonta. Uusi innovaatio alalla on Lumo-verkkokauppa, josta asiakas voi vuokrata haluamansa kodin jopa vartissa edellyttäen, että luottotiedot ovat kunnossa.

– Tehtävämme on ymmärtää, kuinka ihmiset haluavat tänä päivänä asua. Lumo-kodeissa on palveluita kuten maksuton netti, yhteiskäyttöauto tai -fillari, jotka helpottavat asukkaiden arkea ja tekevät asumisesta vaivatonta ja mukavaa.

Liput ja laput historiaan

Yhteisöllisyyden lisääminen taloyhtiöissä on sekin tätä päivää. Naapureita tavataan perinteisissä talkoissa ja useissa Lumo-kodeissa on yhteinen kerhohuone.

– Kerhotiloihin on hankittu kahvinkeittimiä, askartelu- tai kuntoiluvälineitä, televisio tms. Pihoille on hommattu grillejä, grillikatoksia, kesäkukkia tai viljelylaatikoita, Jaana Eskelinen kertoo.

Aikaisemmin hankintoihin täytyi hakea talon isännöitsijältä kirjallinen ostolupa kauppoihin. S-Business
-korttien myötä tämä on historiaa.

Olemme hankkineet Lumo-tiimien käyttöön S-Business Yleiskortteja, joilla tiimit voivat itse hankkia tuotteita talkoisiin tai asukkaiden yhteiseen käyttöön, oman aikataulunsa mukaan. Korteilla on ostettu niin piirustusvehkeitä, pihakeinuja kuin grillejäkin, sekä ruokatarjoiluja yhteisiin tapahtumiin. S-ryhmän kaupoista näitä kaikkia löytyy, ja ostopaikkoina ovat olleet niin Prismat, Kodin Terrat kuin S-marketit, Jaana kertoo.

Ostoja on helppo valvoa

S-Business -korttiin liittyvä kuitittomuus ja se, että kaikki taloyhtiön ostokset kertyvät yhdelle laskulle, helpottavat merkittävästi ostoja valvovien isännöitsijöiden työtä.

– Jokaisella taloyhtiöllä on käytettävissään oma budjetti, jonka puitteissa ostoja voi tehdä. Isännöitsijät ja Lumo-tiimien vetäjät ovat olleet korttiin tyytyväisiä. Kortin käyttö on selkeästi nykypäivää, Pekka Kivistö toteaa.

S-Business -kortteja on yhteensä kolmisen sataa, eli kaikissa taloissa, joissa on Lumo-tiimi.

Jaana Eskelisellä Kojamossa on käytössään Extranet-palvelu, jonka kautta hän hallinnoi kortteja, tilaa uusia ja lopettaa vanhoja. Hän kiittää palvelua sujuvaksi ja toimivaksi. Ostojen seuraaminen ja vaikkapa uusien tunnuslukujen tilaaminen on kätevää ja nopeaa.

  • ABC
  • Sale
  • Alepa
  • Sokos Hotels
  • Kodin Terra
  • Coffee House
  • Amarillo
  • Rosso