Miten S-Business-kortti voi olla maksuton?

Toimitusjohtaja Jenni Kuisma vastaa.

Miten S-Business-kortti voi olla maksuton? 

Moni yllättyy kuullessaan, että S-Business-yrityskortti ei maksa mitään – ei vuosimaksua, ei kuukausimaksua, ei käyttömaksua. Onkohan tässä jokin koira haudattuna? S-Busineksen toimitusjohtaja Jenni Kuisma vastaa. 

Jenni Kuisma, miksi S-Business-kortti on maksuton kortti? 

Asiakkaita ihmetyttää ymmärrettävästikin, miksi S-ryhmä haluaa tarjota yritysasiakkailleen ilmaiset asiointipalvelut. Ei ihme, että moni miettii, onko maksuttomuuteen jokin koira haudattuna. 
 
Maksuttomuuden taustalla on kuitenkin useita syitä. 
 
Ensinnäkin S-ryhmän osuuskaupoilla on tärkeä rooli oman alueen ja paikallisen elinkeinoelämän elinvoimaisuuden edistäjänä. Suomessa ja sen maakunnissa on satojatuhansia yrityksiä, jotka työllistävät ihmisiä ja edistävät alueiden elinvoimaisuutta. Kun alueen yritykset pärjäävät hyvin, elinvoimaisuus lisääntyy. 
 
S-Busineksen avulla S-ryhmä on halunnut kantaa kortensa kekoon mahdollistamalla kustannustehokkaan tavan hyödyntää osuuskaupan palveluita, jotka ovat läsnä monen kuluttajan mutta yhtä lailla yritysten jokapäiväisessä arjessa. 

Kun alueen yritykset pärjäävät, myös osuuskauppa pärjää ja päinvastoin. Tästä syystä ratkaisu halutaan tarjota ilman erillisiä veloituksia. 

Voitko antaa esimerkkejä? 

Yrityksissä on autoja, joita tankataan, ladataan ja pestään. Toiset yritykset käyttävät marketteja pikatukkuina. Myös hotelleja ja ravintoloita hyödynnetään yritysten erilaisissa tilaisuuksissa. 

Yrityksille on ensisijaisen tärkeää, että ostaminen on helppoa. Kenties vielä tärkeämpää on se, mitä tapahtuu ostamisen jälkeen: eli miten ostotapahtumat siirtyvät kirjanpitoon kustannustehokkaalla tavalla. 

S-Busineksen tarjoama ratkaisu on kuititon palvelu ja vieläpä niin, että rusinana pullassa yritys saa maksuttomat raportointi- ja muut digitaaliset palvelut käyttöönsä. 
 
Mikäli yritys haluaa sitten lisätä S-Business-asiakkuuteensa esimerkiksi paperisen koontilaskun, se maksaa. Myös maksumuistutukset, laskukopiot ja muutamat muut ylimääräiset palvelut maksavat. Niihin voi tutustua tarkemmin täältä. 

Lue myös: S-Business käy näissäkin paikoissa 

Miten maksuttomuus on mahdollista? 

S-Busineksen ideaan kuuluu se, että ostodata toimitetaan asiakkaalle kuukausittaisen korttilaskun muodossa. Jos asiakas niin haluaa, laskun saa yhdistettyä myös yrityksen omiin talousjärjestelmiin. 
 
S-ryhmälle on tärkeää, että asiakas saa oman datansa käyttöön maksutta ja ilman välikäsiä, jotka erikseen veloittaisivat palvelusta. S-Busineksen liiketoiminta perustuu siihen, että asiakkaat asioivat S-ryhmän toimipaikoissa, eikä siihen, että S-ryhmä kerää esimerkiksi tilinhoitopalkkioita laskuista tai maksuja asiakkaalta oman ostodatan hyödyntämisestä.