Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Käyttöehdot
OK

Vesijohtoliike J. Laitinen

”Serviceupplevelsen är det viktigaste inom företagsförsäljning”

Vattenledningsbutiken J. Laitinen är ett VVS-företag i Esbo, med 30 medarbetare, som är i snabb expansion. Med S-Business-kortet tankar Laitinens 23 servicebilar troget på ABC-stationerna. Vi bad den verkställande direktören Jukka Laitinen att bedöma S-gruppens förmåga att betjäna företagskunder.

Företaget valde S-Business-kortet på grund av ABC-stationernas lägen och kortets förmåner.

– ABC-servicestationerna ligger smart längs med riksvägarna och man slipper leta efter dem. Bensinen tar ju bara helt enkelt slut när den tar slut. Då är det viktigt att det inte orsakar extra krångel att försöka hitta en bensinstation, säger verkställande direktör Laitinen.

Ofta kan man uträtta andra ärenden samtidigt.

– Jag tvättar bilen på ABC-stationen då och då. Arbetstagarna stannar ofta och äter eller tar en kaffe i samband med tankningen, säger han.

Många förmåner med S-Business-kortet

Som verkställande direktör anser Laitinen att det är viktigt att följa upp företagets utgifter. Han tycker att en av S-Business-kortets bästa egenskaper är uppföljningen av köpdata i realtid.

– Var och en har ett personligt kort med en personlig kod. På så sätt kan vi följa upp hur mycket bränsle var och en förbrukar. Det ökar besparingarna, säger Laitinen.

Smidigt samarbete är A och O

I samarbeten mellan företag tycker Laitinen att det viktigaste är att allt fungerar, men om problem uppstår bör partnerna korrigera sina egna misstag på en gång. Företagen har fullt upp hela tiden och kan inte lägga tid på att reda ut extra problem. Det gäller såväl den egna som samarbetspartners verksamhet.

Laitinen hjälper Original Sokos Hotel Vaakuna

Laitinen och S-gruppen har gemensam historia. För inte så länge sedan drabbades Original Sokos Hotel Vaakuna av giftig glykol i hela hotellets rörledningar, vilket ledde till att alla rörledningar och kranar skulle sköljas under en enda natt. Laitinen och hans gäng klarade det omöjliga uppdraget. Verkställande direktör Laitinen får jobbet att låta enkelt.

– När man kan sitt jobb och har kompententa arbetstagare är dylikt ett helt vanligt jobb, säger han.

Han efterfrågar samma inställning hos sina samarbetspartner.

Nöjd kund

Laitinen säger att han är nöjd med S-Business och ABC:s tjänster. Hans första intryck av kundrelationen gör att han ser ljust på samarbetet.

  • ABC
  • Sale
  • Alepa
  • Sokos Hotels
  • Kodin Terra
  • Coffee House
  • Amarillo
  • Rosso