Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Käyttöehdot
OK

Lumo Kodit

Bostadsaktiebolaget köper produkter med S-Business-kortet

 Bostadsinvesteringsbolaget Kojamo Abp revolutionerar den traditionella uppfattningen om att bo i hyresbostäder genom att utveckla nya bostadstjänster under varumärket Lumo. Planen att förse huskommittérna med S-Business-kort visade sig vara en smart lösning.

Kojamo Abp fokuserar på att investera i bostäder i tillväxtcentra. Där har företaget nästan 36 000 bostäder. Kunderna som hyr bostäderna känner igen bolagets varumärken Lumo och VVO.

– Vår vision är att förnya boendet i hyresbostäder och göra det ännu attraktivare. Genom att erbjuda moderna och snygga hyresbostäder underlättar vi arbetsrelaterade flyttar i ett Finland som blir allt mer urbaniserat och det ökar välbefinnandet, säger business manager Jaana Eskelinen och kundrelationschef Pekka Kivistö.

Det ska vara så lätt och smidigt som möjligt att hyra bostad. En ny innovation inom branschen är webbutiken Lumo där kunden kan hyra önskat hem på bara en kvart, förutsatt att allt är som det ska med kredituppgifterna.

– Vår uppgift är att förstå hur människor vill bo idag. I Lumo-hemmen ingår tjänster som kostnadsfritt internet och en bil- eller cykelpool, som gör de boendes vardag lättare och gör boendet smidigt och trevligt.

Lappar är ett minne blott

Ökad gemenskap i bostadsaktiebolagen har också blivit modernt. Man träffar grannarna i traditionella talkon och många av Lumo-hemmen har ett gemensamt klubbrum.

– Klubbrummen är utrustade med kaffebryggare, pyssel- eller träningsredskap, tv-apparater osv. På gårdarna finns grillar, grilltak, sommarblommor eller odlingslådor, säger Jaana Eskelinen.

Tidigare var man tvungen att ansöka om skriftligt inköpstillstånd hos disponenten. Detta är historia tack vare S-Business-korten.

Lumo-teamen har fått S-Business Universalkort för att själva kunna köpa in produkter till talkon eller för gemensam användning när de har tid för detta. Korten har använts för att köpa teckningsgrejer, gungor och grillar samt mat till gemensamma evenemang. Allt detta hittas i S-gruppens butiker, och inköpsställena har varit såväl Prisma och Kodin Terra som S-marketar, säger Jaana.

Lätt att övervaka köp

Kvittofriheten med S-Business-kortet, och det faktum att alla inköp samlas på en faktura, underlättar disponenternas övervakningsarbete.

– Varje bostadsaktiebolag har en egen inköpsbudget att hålla sig till. Disponenterna och ledarna för Lumo-teamen har varit nöjda med kortet. Kortanvändningen känns modern, säger Pekka Kivistö.

Vi har totalt 300 S-Business-kort, dvs. ett kort per hus med Lumo-team.

Jaana Eskelinen på Kojamo använder sig av tjänsten Extranet. Där kan hon hantera kort: beställa nya och avsluta gamla. Hon berömmer tjänsten för att vara smidig och funktionell. Det går snabbt och smidigt att följa upp inköp och beställa nya PIN-koder.

  • ABC
  • Sale
  • Alepa
  • Sokos Hotels
  • Kodin Terra
  • Coffee House
  • Amarillo
  • Rosso