S-Business -mobiilisovelluksen käyttöohjeet v1.7

  • Voit lisätä ostolle selitteen puhelimellasi saman tien oston yhteydessä.
  • Voit seurata korttiostoja reaaliaikaisesti.
  • Voit saada S-Business -ostoistasi vaihtuvia etuja.
  • Varaat hotellihuoneen, kokoustilan tai ravintolapöydän lennosta.
  • Saat parilla puhelimen näpäytyksellä yhteyden S-Business asiakaspalveluun sekä S-ryhmän muihin palvelunumeroihin.
  • Löydät helposti lähimmän S-ryhmän toimipaikan.
  • Voit tarvittaessa estää kortin käytön väliaikaisesti (ja palauttaa takaisin käyttöön).
  • Voit tarvittaessa tarkistaa S-Business -kortin PIN-koodin. Lue tarkemmin seuraavasta kohdasta.
  1. Siirry mobiilin näytön yläkulmassa olevan Valikko-symbolin kautta Kortit -kohtaan ja paina kyseisen kortin kohdalla painiketta Näytä PIN.
  2. Vahvista toiminto mobiilisovelluksen tunnusluvulla tai sormenjälkitunnistuksella.
  3. Paina yhtäjaksoisesti painiketta Näytä PIN

Näet S-Business -kortilla tekemäsi ostot ja kuitin tiedot. Halutessasi saat ilmoituksen jokaisesta ostotapahtumasta (pl. ABC-ostot) ja pääset antamaan ostolle selitteen (esim. kulun aihe, osallistujat yms.) heti ostohetkellä.

Selite siirtyy automaattisesti S-Business -laskulle ja Extranet-palveluun. Selitteen laskulla näkyvä maksimimerkkimäärä on 1000. Voit lisätä selitteen myös myöhemmin ennen kuin tapahtuma on laskutettu. Tapahtuman tilan näet oston tiedoista. Lisäksi voit seurata korttisi käyttövaraa.

Mikäli yrityksellä on käytössä automaattitiliöinti, S-Business -mobiilissa voit oston jälkeen tarvittaessa vaihtaa ostolle ehdotetun kirjanpidon tilin ja/tai kustannuspaikan.

Löydät saamasi etukupongit Etusi -osiosta. Etu on voimassa kupongissa mainituissa toimipaikoissa etulistalla mainitun ajan.

Kun käytät etukupongin, mene kassalle ja toimi näin:
  1. Valitse ensin listalta haluamasi etu painamalla Lunasta S-Business -etu xx päivän sisällä.
  2. Valitsemasi etukuponki näkyy nyt näytöllä. Paina uudelleen Lunasta S-Business -etu. Vahvista vielä edun käyttö painamalla OK. Tämän jälkeen näytölle tulee pyörivä symboli, jossa on teksti ”Etusi on lunastettu”. Edun voi lunastaa kolmen minuutin ajan.
  3. Näytä lunastettua etukuponkia kassahenkilölle.

Voit hakea S-ryhmän toimipaikkojen sijaintia ja tietoja sekä navigoida Hae lähin toimipaikka -osiossa. Jos olet sallinut sijaintitiedon, sovellus hakee kartalle sijaintiasi lähinnä olevat viisi ABC-asemaa. Yläpalkin valikosta painamalla voit valita haettavaksi yhden toimialan kerrallaan tai kaikki toimialat.

Kun painat sovelluksen vasemmassa ylälaidassa näkyvää Lista-symbolia, näet listan valitsemistasi lähimmistä toimipaikoista sekä etäisyyden niihin. Toimipaikan logoa klikkaamalla saat tarkempia tietoja sekä käynnistät tarvittaessa puhelimen navigoinnin. Jos et salli sijaintia, haku menee Suomen kartan ylle ja hakee uusia toimipaikkoja*) sitä mukaa kun karttaa zoomataan.

*) Huom. S-Business -kortti ei käy maksuvälineenä seuraavissa toimipaikoissa:
Hesburger ja S-Etukortti -bonusyhteistyökumppanit

SOITA

Voit soittaa suoraan S-Business asiakaspalveluun, S-Business -kortin sulkupalveluun ja S-Card asiakaspalveluun. Lisäksi näet palvelujen aukioloajat ja puhelujen hinnat.

Kun painat Soita, sovellus kysyy vielä Soitetaanko numeroon? ja kyseinen puhelinnumero näkyy näytöllä. Voit painaa joko Peruuta tai Soita.

VIESTI

Voit lähettää viestin S-Business asiakaspalveluun kirjoittamalla tekstin Uusi viesti -kenttään ja painamalla Lähetä. Asiakaspalvelu vastaa viestiisi arkisin (ma–pe) klo 8–16.

TEE VARAUS

Voit soittaa suoraan hotellien varauspalveluihin (Sokos Hotels ja Radisson Blu). Puheluhinnat löytyvät samasta kohdasta. Kun painat Soita, sovellus kysyy vielä Soitetaanko numeroon? ja kyseinen puhelinnumero näkyy näytöllä. Voit painaa joko Peruuta tai Soita.

Kun painat Ravintolavaraukset, siirryt raflaamo.fi -sivustolle, jonka kautta voit tehdä ravintola-, kokoustila- tai ryhmävarauksen mihin tahansa S-ryhmän ravintolaan Suomessa.

ABC-mobiilitankkauksen avulla voit maksaa polttoaineostosi ABC-asemalla muutamalla puhelimen näpäytyksellä. Maksaminen on helppoa, nopeaa ja turvallista, kun mittarikentällä ei tarvitse näppäillä tunnuslukuja tai käsitellä maksukorttia.

Maksu veloitetaan S-mobiilin mobiilitankkauspalveluun ilmoittamaltasi S-Business -kortilta, ja ostotapahtuma tulee S-Business -laskulle. Voit lisäksi tarkistaa reittiohjeet sinua lähimmälle ABC-asemalle ja seurata autosi polttoaineenkulutusta.

ABC-mobiilitankkaus toimii ilmaisessa ABC-mobiili -sovelluksessa, jonka voit ladata omasta sovelluskaupastasi (Android, iOS). Kun painat S-Business -mobiili -sovelluksen 2. sivulla Tankkaa tästä, siirryt ABC-mobiiliin.

Voit lisätä S-Business -korttisi maksuvälineeksi ABC-mobiilitankkaukseen. Etene palvelun sinulle antamien ohjeiden mukaisesti.

Lue lisää ABC-mobiilitankkauksesta osoitteesta s-business.fi.

ABC-mobiilitankkaus S-Business -kortilla toimii kaikilla Suomen ABC-asemilla. Näet ABC-mobiilista lähimpien ABC-asemien reitti- ja muut tiedot.

Mobiilipesu on entistä helpompi, nopeampi ja sujuvampi tapa pestä auto, kun voit maksaa pesun älypuhelimesi avulla. Sinun ei tarvitse näppäillä tunnuslukuja tai kaivaa maksukorttia, vaan maksu veloitetaan ABC-mobiilisovelluksen mobiilipesupalveluun lisätyltä S-Business -kortilta.

ABC-mobiilissa on Mobiilipesu -symboli autopesukuvakkeen yhteydessä niillä asemilla, joilla on mahdollista maksaa auton pesu ABC-mobiililla.

ABC-mobiilipesu toimii ilmaisessa ABC-mobiili -sovelluksessa, jonka voit ladata omasta sovelluskaupastasi (Android, iOS).

Voit lisätä S-Business -korttisi maksuvälineeksi ABC-mobiilipesuun. Etene palvelun sinulle antamien ohjeiden mukaisesti.

Lue lisää ABC-mobiilipesusta osoitteesta s-business.fi.

Ota yhteyttä S-Business -asiakaspalveluun, puh. 010 768 0820 (ma-pe klo 8-16).

Pääset mobiilisovelluksen asetuksiin painamalla näytön yläkulmassa olevaa Lista-symbolia.

Osiossa:

  • Näet oman S-Business -korttisi tiedot.
  • Voit tarvittaessa tarkistaa kortin PIN-koodin. Lue lisää kohdasta Miten voin tarkistaa PIN-koodin?
  • Voit tarvittaessa estää kortin käytön väliaikaisesti ja palauttaa kortin takaisin käyttöön (esim. jos kortti on kadonnut, mutta löytyy). Jos kortti on kadonnut, ota myös yhteyttä S-Business asiakaspalveluun, joka tilaa sinulle uuden kortin.
  • Voit ottaa käyttöön tai poistaa käytöstä mobiilisovelluksen ilmoituksia.
  • Saat puhelimeesi ilmoituksia S-Business -eduista, ostoista ja asiakaspalvelun viesteistä.

Kun painat osion alaosassa Lisäasetukset, pääset muun muassa vaihtamaan mobiilisovelluksen tunnusluvun tai S-Business Extranet -palveluun liitetyn salasanan. Tunnusluvun tulee olla eri kuin S-Business -kortin tunnusluku. Lisäasetuksissa on myös käyttöehdot, tietoa avoimen lähdekoodin lisensseistä sekä uloskirjautuminen mobiilisovelluksesta.

Jos haluat vaihtaa salasanasi, voit tilata salasanavaihtolinkin mobiilin kautta. Salasana vaihtuu tällöin sekä mobiiliin että Extranetiin. Salasanan vaihto -toiminto löytyy Asetuksista Lisäasetukset -sivulta (ks. myös edellinen ASETUKSET-kohta).

Salasanan vaihtamisen jälkeen voit kirjautua mobiilisovellukseen Extranet -palveluun liitetyllä sähköpostiosoitteella sekä uudella salasanalla.

Jos lataat S-Business -mobiilisovelluksen uuteen mobiililaitteeseen, kirjaudu olemassa olevilla tunnuksilla painamalla linkkiä ”Minulla on jo S-Business Extranet-tunnukset”. Sähköpostiosoite toimii käyttäjätunnuksena.

Jos et tiedä salasanaasi, voit tilata salasananvaihtolinkin sähköpostiisi S-Business -mobiilisovelluksen sisäänkirjautumissivun kautta painamalla ”Unohdin salasanani”. Jos olet S-Business Extranet -käyttäjä, kirjaudu mobiilisovellukseen samalla tavalla Extranet-palvelun tunnuksilla.

Asiakaspalvelu
puh. 010 768 0820 (ma-pe klo 8-16)
s-business@sok.fi